Ik ben professional

Ik wil graag praktische hulp of met iemand praten

Vul via onderstaande knop het contactformulier in en stel je hulpvraag. Wij nemen dan contact met jou op.

Steunpunt

Op onze locatie in het centrum van Den Haag hebben wij het Steunpunt. Op het Steunpunt zitten onze vrijwilligers voor je klaar om te helpen met verschillende praktische zaken of om een luisterend oor aan te bieden. Je kan terecht bij het steunpunt voor:

Praktische ondersteuning

Hulp bij het ordenen van (financiële) administratie en bij allerlei regelzaken op het gebied van wonen, meedoen, sociale contacten, inkomen of een WMO-aanvraag. We kunnen je helpen met de aanvraag of afwikkeling van een uitkering. Ook kunnen we je helpen met brieven en formulieren.

Emotionele ondersteuning

Wil jij je verhaal even kwijt? Onze ervaringsdeskundige vrijwilligers bieden tijdens hun werk op het steunpunt ook vaak een luisterend oor aan. Wij kunnen je problemen niet oplossen. Wij kunnen wel naar je luisteren en ervaringen uitwisselen.

Binnen lopen

Het is mogelijk om bij Kompassie binnen te lopen voor een kop koffie/thee, gebruik te maken van een telefoon of je e-mail even te bekijken. Ook kan je bij de balie een afspraak maken voor ondersteuning.

Informatie

Kompassie heeft een groot aantal folders over diverse onderwerpen op het gebied van GGZ, zorg en activiteiten. Je kan deze gratis meenemen. Ook liggen er boeken, tijdschriften en brochures om in te kijken.

Doorverwijzing en bemiddeling

De vrijwilligers kunnen je op weg helpen bij het vinden van passende specialistische hulp bij een andere aanbieder. Als je dat fijn vindt helpen we je bij aanmelding. Heb je al hulp bij een instantie en loopt dit niet lekker, ook dan kunnen we met je meedenken en eventueel bemiddelen.

Afspraak maken?

Vul voor het maken van een afspraak het contactformulier (boven aan de pagina) in of bel ons op (070) 427 32 40.                                                      

Wat moet ik meenemen

Vaak hebben we het een en ander nodig om je te kunnen helpen. Denk er altijd over na om, wanneer nodig, de volgende zaken mee te nemen:

  • ID of ander geldig legitimatiebewijs (kan nodig zijn voor aanvragen)
  • Bankpas (kan nodig zijn voor aanvragen)
  • Alle brieven en documenten die te maken hebben met je hulpvraag
  • Je inloggegevens voor je DigiD (kan nodig zijn voor het regelen van zaken die te maken hebben met bijvoorbeeld de belastingdienst)
  • Je inloggegevens voor Mijn Den Haag (kan nodig zijn voor het regelen van zaken bij de gemeente)

Wij bewaren geen gegevens en gaan altijd zorgvuldig met jouw privacy om.