Online workshop effectief studeren met ADHD en/of dyslexie | Impuls & Woortblind
Op dinsdag 15 november om 19.30 organiseert Impuls & Woortblind de online workshop:
Effectief studeren met o.a. ADHD of dyslexie
Spreker: Marzenka Rolak
Heb je een neurodivers brein (bijv. AD(H)D, dyslexie of dyscalculie) en wil je weten hoe je het studeren leuker en efficiënter kan maken? Herken je onderstaande problemen?
- Je raakt in de stress van grote lappen tekst of raakt in no time afgeleid
- Je hebt geen idee hoe je de essentie uit je studiestof kunt halen
- Je onderstreept je suf maar het werkt gewoon niet…
- Je bent echt niet dom. Welke studiemanier werkt dan wél voor jou?
Dan is deze online workshop iets voor jou.
We bespreken welke factoren bijdragen aan succes in het hoger onderwijs (hbo/WO), wat effectieve studiestrategieën zijn en hoe we deze kennis kunnen vertalen naar een praktische aanpak voor het voorbereiden van lessen en tentamens. We oefenen samen het lezen van een artikel met behulp van trechter lezen en oefenen hoe sleutelwoorden en visualisaties kunnen ondersteunen bij het onthouden van informatie. Je sluit af met een kort plan voor hoe jij jouw studiestrategie leuker en efficiënter kan maken.
NB: aanmelden kan tot uiterlijk 15 uur op 15 november!
Leden gratis
Niet-leden € 10,-
Over de spreker
Marzenka Rolak is allround orthopedagoog-generalist (OG) met een specialisatie op het gebied van dyslexie. Zij geeft cursussen en scholing rondom effectief studeren met dyslexie en andere vormen van neurodiversiteit.
“Vanuit mijn eigen nieuwsgierigheid en drang tot het leren van nieuwe dingen, heeft het me altijd geraakt als jongeren en volwassenen door negatieve leerervaringen hun leermotivatie zijn kwijtgeraakt. Tegelijkertijd zie ik ook dat als jongeren en volwassenen leren dat ze het niet altijd op de manier hoeven te doen als anderen en ze hun eigen manier mogen ontwikkelen en hun eigen weg kunnen bewandelen, ze enorm kunnen opbloeien. Dit heb ik zelf ook moeten leren en ervaren. In mijn cursussen, scholingen en lezingen wil ik mensen inzicht geven, inspireren en enthousiasmeren. Inspireren om strategieën en tools uit te proberen zodat leerlingen en studenten steeds beter kunnen leren op een manier die bij hun past of zodat docenten, studieadviseurs of zorgprofessionals in het onderwijs hen in dit proces kunnen ondersteunen.”